november 19, 2012

Fogyókúra buktatókkal 3.

- Jézus, Mama! Mi történt? Maga alig áll a lábán...
A gyógyszereit bevette már?!
- Jaj, hagyd el, fiam! Pont ez a gond! Tegnap voltam felülvizsgálaton bent a városban. A főorvos úr nézi a leleteimet, hümmög erősen, aztán végül kiböki, hogy sehogy nincs megelégedve a koleszterinemmel! Pedig már a harmadik gyógyszert írja fel rá! Szedem is ezeket az ilyen-olyan "astatinokat", de nem használnak semmit.
Most azt találta ki, hogy egyek sok zabkorpát!Mondom  neki, drága főorvos úr, hát nem vagyok én ló, hogy zabot egyek! Jót nevetett  rajtam a nővérrel együtt, aztán, mint az értelmetlen gyereknek, szép türelmesen elmagyarázta, hogy a zabkorpa milyen jót tesz majd az én nyavalyámra... Közben ijesztgetett rendesen, hogy így a koszorúér, meg a plakk... ahogy már csak ezek a doktorok szokták.
Szegény anyám mindig azt mondta, "hagyd magad lányom, hamarabb szabadulsz", így aztán a végén beadtam a derekamat!
Hanem a baj ott kezdődött, hogy tűvé kellett tegyem a boltokat azért a flancos zabkorpáért! Végül egy bioboltban kaptam, aranyárban. Hazavittem, belekevertem belőle a kefírembe. De hiába voltam éhomra, csak nem akaródzott lenyelnem. Arra a kutyulékra emlékeztetett, amit Emmi nénéd kevert mindig a kocáknak!
Végre a szomszédasszonyomtól kaptam egy jó tanácsot.

- Idefigyeljen Irmuska! Hát süsse bele a korpát valami péksüteménybe, oszt majd úgy megeheti! Még ki is keresett nekem egy cédulát, ami be volt téve neki a "horvátilonába", ahol a receptjeit gyűjtögeti. Itt van, ni: :

"Hozzávalók: 40 dkg kenyérliszt
10 dkg zabkorpa
2,5 dkg élesztő
3 dl meleg víz
3 evőkanál méz
1,5 teáskanál só
0,5 dl olívaolaj
A lekenéshez :olívaolaj
A lisztet összekeverjük a korpával. A közepébe kis fészket alakítunk ki. Belekanalazzuk a mézet, rámorzsoljuk az élesztőt és ráöntjük a meglangyosított vizet. 15 perc alatt hagyjuk, hogy az élesztő felfusson. Hozzáadjuk az olívaolajat és a sót. Jól kidagasztjuk a tésztát. 1 órán át, lefedve meleg helyen kelesztjük. Lisztezett munkafelületen átgyúrjuk. 40 centis körré nyújtjuk. 8 cikkre vágjuk, kialakítjuk a kifliformát és sütőpapíros lemezre rakosgatjuk. Meleg helyen újabb 30 percet kelesztjük. Lekenjük az olívaolajjal és 200 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütjük."

- És még adott is ez a drága lélek egy kis olasz  olajat is, meg valami francia hársmézet,  amit én nem használok sose! A lányától kapta, aki mindenféle ilyen külföldi dolgot megvesz magának, aztán egy idő múlva, mikor nem fogy el, merthogy ő is afféle magyaros parasztkonyhát visz a férje kedvére, hát rátukmálja a mamára. De ott hagytam abba, hogy nekiálltam sütni, pedig mostanában már sátoros ünnepekkor is inkább csak veszek valamit készen.
- No, készen is lesz már, mindjárt! Ha az embernek van kivel szót váltania, mindjárt jobban megy az idő, látod! Beleszedem neked ebbe a kendőbe! Vidd haza, a tündér kislányaid majd elhordják tízórainak az iskolába, ami nem fogyott el reggelire! Én meg inkább csak ledőlök egy kicsit pihenni, alig érzem már a lábamat...






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése